ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است

  • کد خبر: ۲۲۴۵۲۲
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
  • ۱
چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است
نایب رییس کانون انجمن صنفی کارگری کشور گفت: مهمترین خواسته‌ای که جامعه کارگری دارد این است که براساس واقعیت‌های جامعه افزایش حق و حقوق آنها اتفاق بیافتد و در نهایت امنیت معیشت همراه با رفاه کارگری انجام پذیرد.

مهران قاسم پوردر گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره درخواست مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر تصریح کرد: باید قدردان جامعه کارگری کشور بود که در این شرایط سخت سنگر تولید را خالی نکردند، باشیم. در جامعه کارگری متاسفانه حق و حقوق و عدالت اجتماعی به درستی اجرا نشده است.

به گفته وی، خواسته‌ مهمی که جامعه کارگری دارد اینکه براساس واقعیت‌های جامعه افزایش حق و حقوق آنها اتفاق بیافتد که امنیت معیشت همراه با رفاه کارگر انجام پذیرد. مسلما افزایش حقوق کارگر باید براساس تورم باشد. امسال هم شاهد بودیم بدون اتفاق آرا نمایندگان جامعه کارگری تصمیمات مصوب شد و قانون به درستی اجرا نشد و ما هم به این موضوع اعتراض داشتیم و این خلاف شورای سه جانبه عالی کار بود.

وی بابیان اینکه کارگر امروز در بحث معیشت واقعا مشکل دارد و این موضوع در جامعه‌های کوچک کارگری بیشتر به چشم می‌خورد افزود: مسئله دیگری که جامعه کارگری دارد این است که وقتی کارگر به سازمان حق بیمه پرداخت می‌کند تا برای آینده‌اش اندوخته‌ای ذخیره شود به دلیل وجود سیستم دولتی مدیریت به خوبی انجام نمی‌شود. خواهشی که از سازمان مربوطه داریم و پیگیر هستیم این است که نمایندگان کارگری و کارفرمایی در این موضوع ایفای نقش داشته باشند و دولت نقش خود را در بحث شستا (سرمایه گذاری تامین اجتماعی) و تامین اجتماعی کم رنگ کند.

رئیس کانون انجمن صنفی کارگری خراسان رضوی تاکید کرد: خواسته دیگری که از جامعه کارگری داریم این است که وقتی در کشور افزایشی رخ می‌دهد این افزایش یکنواخت باشد. تعرفه پزشکی که حدود ۴۵ درصد افزایش داشته است مسلما این افزایش باید در حقوق و کارگر و بازنشسته هم به نسبت اتفاق بیفتد. نمی‌شود که ۲۰ درصد افزایش نرخ حقوق داشته باشیم در کنار آن نرخ رشد حامل‌های انرژی و خوار و بار بیشتر اتفاق بیفتد.

قاسم پور در ادامه به این موضوع اشاره کرد که پرداخت دستمزد پایین به کارگر باعث شده کارگر ماهر به شغل‌های کاذب روی بیاورد و از چرخه تولید خارج شود. این امر باعث شد ما در استان کمبود نیروی کار ماهر داشته باشیم.

وی با اشاره به حل مشکل مسکن در جامعه کارگری یادآور شد: تلاش می‌کنیم در کارگاه‌های بزرگ با کمک دولت بحث تامین مسکن جامعه کارگری را انجام دهیم که با کمک کارفرما و دولت این مشکل را حل کنیم که اگر برای افزایش حقوق مشکلاتی داریم بحث مسکن این قشر را حل کنیم.

وی با اشاره به موضوع رفاهیات کارگری افزود: بحث معیشت کارگران آنقدر مشکلات دارد که موضوع رفاهیات کارگری در آن گم شده است و این مقوله از زندگی کارگران به شکلی حذف شده است. از اداره کار تقاضا کردیم در بحث رفاه کارگر از ظرفیت‌های تفریحی که دارد به نفع کارگر استفاده کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کارگر بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
0
0
پاسخ حضرت وزیر کار باسواد و قانون دان به علت هرچه بیشتر شدن تفاوت بارز دستمزد با دیگر کشورها چیست و برای اصلاح وضعیتی که برای حقوق کارگران و بازنشستگان تعمدا فراهم کرده اند ، آیا باز هم همچنان با دست کردن در جیب کار گر و بازنشسته بخصوص تامین اجتماعی می‌خواهند به ماموریت‌فعلی خودشان در جدال با وضعیت زندگی و معیشت و جیب و منابع متعلق به کارگر و بازنشسته همچنان ادامه بدهند ؟برمبنای کدام قانون وبراساس چه مجوزی؟ ?مقایسه دستمزد ۲۰۲۴ در ایران و چند کشور منطقه بر اساس دلار/ کمترین دستمزد برای ایران ثروتمند!

ایران : ۱۸۰
فلسطین : ۷۷۸
اسرائیل : ۳۶۰۸
ارمنستان : ۵۴۱
آذربایجان : ۴۹۴
اردن : ۵۹۹
عراق : ۵۸۳
ترکمنستان : ۶۵۴
کویت : ۱۸۵۴
بحرین : ۱۷۲۸
عربستان : ۱۷۸۸
ترکیه : ۸۹۳
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->